top of page

"Klau, atprasi man vārdiņus!"

Updated: Aug 27, 2020

Manos skolas gados vislabākais veids, kā iemācīties jaunos angļu valodas vārdiņus, bija pierunāt draudzeni "atprasīt" man tos. Process, kā atceraties, bija šāds: jauktā secībā tika jautāts, kā nosaukt krāsas "sarkans", "dzeltens" vai "zaļš" angliski, un ko nozīmē "yellow", "red" vai "green". Tas, cik autentiski, skaidri un pareizi izklausījās  "yellow", "red" un "green", jau bija atkarīgs tikai un vienīgi no draudzenes talantiem (vai to trūkuma) svešvalodā.


Man kā skolotājai ir svarīgi, lai bērni jau no paša sākuma iemācītos pareizu skaņu un vārdu izrunu, kas ir īpaši svarīgi angļu valodā, kur vārda izruna mēdz stipri atšķirties no rakstības. Vēl jo vairāk, gatavojoties rakstiskajam kontroldarbam, bērniem ir tendence mācīties, kā šo vārdu uzrakstīt - ate (ēda) tā arī mācās, "ate", nevis "eit", "et"(avots Oxford Dictionary).


Mūsdienās talkā nāk lapa Quizlet.com


Šajā lapā pirms kontroldarba var ievietot Jums nepieciešamos vārdu sarakstus, un "Atprasi man vārdiņus!" var sākties. Bērns var mācīties vārdiņus virzienā no un uz angļu valodu, jauktā secībā. Angliskajam vārdam lapa automātiski ģenerē arī izrunas audio. Kad vārdi daudz maz apgūti, var patrenēties kontroldarbam sadaļā "Test" vai ar šiem vārdiņiem paspēlēt kādu no spēlēm.

Ir arī aplikācija telefonam, kas nozīmē, ka bērni var atkārtot vārdiņus arī braucot autobusā uz un no skolas vai starpbrīdī. Jāatzīst, ka frāzi "man nav laika" vai "man nebija laika" bērni lieto tik pat bieži, kā pieaugušie, kuri mācās kādu svešvalodu. Nu vairs atrunām nav vietas!


Quizlet ir lieliska aplikācija, lai atkārtotu vārdiņus vai iemācītos tos! Ceru, ka arī jums jūsu darbā noderēs šīs aplikācijas iespējas.


Ievadot interesējošo tēmu un valodu, var atrast dažādus jau gatavus testus un spēles, kā arī, var izveidot savu skolotāja profilu un veidot materiālu pašam.


Lai veicas!

73 views0 comments
bottom of page